؟؟؟

زندگی در ارشد

؟؟؟

زندگی در ارشد

سیاست و دیانت و دکتر حسن بلخاری

۱.

امروز در یکی از برنامه های ۲۲ بهمنی در تمجید انقلاب اسلامی میگفتن: خوبی انقلاب در این بود که اول یک فکرو ایدئولوژی درست شد و بعد عملی شد.اونم عینیت سیاست و دیانت بود.

بعد ایشون فرمودن: مشکل خارجی ها و امپریالیسم رو در این معرفی کردن که این فرهنگ صادر شد و همه جا دامنگیر اونها شد.

اما بنظر من  اونها خیلی با هوشترن دقیقا گفتن این حرف منو یه ضرب یاد طالبان انداخت. اونها هم میگن دیانتشون عین سیاستشون و بعد نتیجه به این همه عملیات انتهاری میکنن.

جالب اینجاست که اونا خیلی جمله عینیت سیاست و دیانت رو تبلیغ میکنن خیلی بیشتر از ما. فیلم هامبورگ سل که در مورد واقعه ۱۱ سپتامبر ساختن هم دقیقا داره یه عده آدم رو نشون میده که سیاستشون عین دیانتشون و دنبال زنده کردن فرهنگ جهاد و شهادت هستن.

بعد با ایجاد ترس و نفرت نسبت به دیدگاه عینیت سیاست و دیانت ایران هم میره جزء تروریست ها.

 

در یک صحبت بعد از بازی فوتبال به این نتیجه رسیدیم که همه چیز ما مثل سیاست ماست و اگر دیانت ما مثل سیاست ما باشه جامون ته جهنمه!!!

۲.

خیلی با دکتر حسن بلخاری حال میکنم. دیشب سینما و ماورا یه فیلم گذاشت بعدش بلخاری تفسیرش کرد که وای خدا بود. دلم میخواد تفسیر ماتریس بلخاری رو ببینم تو عید نشد که ببینم.

یه نکته جالب بود که خوبه یادم باشه. میگفت در دیدگاه مسیحیت قربانی شدن بد نیست و بعضی و قتها اصلا لازم و در دیدگاه اونها مسیح قربانی شد تا انسانیت نجات پیدا کنه. پس نباید دیدگاه عملیات انتهاری در مذهب اونها بعید باشه اما خیلی از عملیات انتحاری میترسن!!!

 

پ.ن. بیکاری اول ترم و پست های زیاد و فکر آزاد و ...

پ.ن. با تشکر از حسام صلوت از کلی چیز که در مورد گوگل یادم داد و شاک کانترش.

پ.ن. اگه از دکتر بلخاری کتابی چیزی میشناسین پیلیز به من بگین

 پ.ن. یه طنز:حاج منصور افشا کن افشا کن

نظرات 7 + ارسال نظر
امیرمحمد اعتمادی دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:34 ب.ظ http://dayereyeafsun.blogfa.com

سلام.
دعوت شده اید به تماشای رقص مهتاب .

خرچنگ زاده سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 06:02 ب.ظ http://kharchangzade.blogfa.com

می گم من اگه بازم غلط املایی بگیرم خدایی ایش ناراحت نمی شی؟ جون من رک باش و بگو/ ولی انتحاری رو این طوری می نویسند.

علی میرطار سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:12 ب.ظ

نکه نمیشم/

عقاب پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 04:54 ب.ظ http://eagle.blogfa.com

راستش من زیاد بلخاری را قبول ندارم. ولی چیزهایی که راجع به مسیجیت گفت درسته. خیلی فاجعه است دیدگاه اون ها به مصلوب شدن مسیح !!!

المیرا یکشنبه 2 دی‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام
اسامی کتابهای استاد بلخاری رو براتون میذارم.
سر ازلی – در دایره معنا – سرگذشت هنر در تمدن اسلامی – بطن متن – در انتظار نور – تفاوت یا تهاجم فرهنگی – انتفاضه و فن تحلیل سیاسی

منا دوشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام. می دونم خیلی گذشته ولی چون دیدم به دکتر بلخاری علاقه دارین گفتم این کامنتو بذارم.
دکتر بلخاری واقعا آدم جالب و آزاد اندیشیه. من بعد شرکت تو کلاساش اینو فهمیدم و می تونم بگم یه جورایی مریدش شدم. اگه دوست دارین تو کلاساش شرکت کنین ، کلاساش تو موسسه صبا ، خ شهید برادران مظفر ، روبروی سینما فلسطین برگزار می شه. اتفاقا دوره ی جدید فیلم و فلسفه ش هنوز شروع نشده. من حتما شرکت می کنم.

الهام یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام
نمی دونید چقدر از دیدن بلاگتون خوشحال شدم
چند ماهیه که دنبال یک شماره تماس یا ایمیل دکتر بلخارییم.ازتون خوهش می کنم اگر دارید یا می تونید کمک کنید منو از لطف خودتون دریغ نکنید
منتظر
پاسختون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد